Tweede weekje - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Elsa Groenhuijzen - WaarBenJij.nu Tweede weekje - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Elsa Groenhuijzen - WaarBenJij.nu

Tweede weekje

Door: Elsa Groenhuijzen

Blijf op de hoogte en volg Elsa

29 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hee,

Inmiddels zijn we alweer 3 weken thuis, maar ik denk nog elke dag terug aan Zuid-Afrika. De tweede week ging voor mijn gevoel een stuk sneller dan de eerste. Zaterdag gingen we naar Hermanus, dat vond ik heel leuk. We konden gewoon even rondlopen en kijken voor spulletjes kopen. Daarna gewoon even op het strand liggen en uitrusten. Zondag gingen we naar Robbeneiland. Op de boot zagen we walvissen en dolfijnen, dus dat was best wel cool. Robbeneiland zelf vond ik heel indrukwekkend om op rond te lopen. Om in die gevangenis alles te kunnen zien en het verschil in behandeling tussen zwarte en gekleurde. 's Middags gingen we naar Kaapstad en konden we nog een beetje rondkijken tussen spulletjes.

Maandag gingen we weer social services doen. Wij gingen bonen plukken. En ondanks dat het in de hitte op een open veld was, vind ik het wel heel bijzonder dat ik het heb meegemaakt. Wij zien alles gewoon in de winkel, maar beseffen helemaal niet waar het vandaan komt. 's Avonds was er braai met de buddies. Dat vond ik heel gezellig!

Dinsdag gingen we op safari met de buddies. De safari vond ik echt heel mooi om te zien. Dat je gewoon een paar meter van die dieren vandaan was.

Woensdag gingen we naar Cape point. Daar was het zo mooi. We liepen omhoog naar zo'n vuurtoren. Het uitzicht was echt heel mooi. En we zaten in een wolk, dat vond ik ook best wel cool. Daarna gingen we naar pinguins, en eten bij een best wel leuk restaurantje.

Donderdag was de dag van de lesjes. Samen met Sifra, Pien en Annick gingen we naar een basisschool waar we ons lesje gaven. Aan het einde van ons lesje over de Nederlandse cultuur, gingen we met rode, gele, groene en blauwe verf de handjes van de kinderen op een wit doek zetten, waar ze daarna hun naam onder mochten zetten. De gedachte erachter was dat je aan handafdrukken niet kan zien of iemand zwart, wit, arm of rijk is. Dat vond ik heel mooi om te doen.
's Avonds gingen we bobotie eten, en daarna was er schoolfeest op Emil Weder. Iedereen danste met elkaar en ze konden ook allemaal zo goed dansen. Dat vond ik echt leuk om meegemaakt te hebben.

Vrijdag was het alweer de dag van vertrek. Met de buddies in de bus reden we naar het vliegveld, en begonnen we aan een lange reis naar huis. De 7 uur stop in Dubai was wel lang, maar ik kan nu wel zeggen dat ik op vliegtuiggrond heb geslapen. Ik vond een geweldige reis, maar ik was ook heel blij om weer thuis te zijn.

liefs,
Elsa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Zuid-Afrika

Met een groep leerlingen van OBC-Bemmel een reis maken naar Zuid-Afrika.

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2015

Alweer thuis

29 Maart 2015

Tweede weekje

20 Februari 2015

1 week in Zuid-Afrika

07 Februari 2015

Nog geen week

07 Februari 2015

fundraising
Elsa

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 2935

Voorgaande reizen:

21 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: