1 week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Elsa Groenhuijzen - WaarBenJij.nu 1 week in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Elsa Groenhuijzen - WaarBenJij.nu

1 week in Zuid-Afrika

Door: Elsa Groenhuijzen

Blijf op de hoogte en volg Elsa

20 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hee,
Inmiddels is het alweer een week geleden dat we vertrokken naar Zuid-Afrika. Ik was best wel blij dat het best een mooi en goed verzorgd hostel was. Die avond was er een valentijnsdiner in een soort gemeentehuis, dat was heel gezellig ookal was iedereen best wel moe.

De volgende dag gingen we naar Cape Agulhas, het zuidelijkste puntje van Afrika. Daarna gingen we daar even uitrusten op het strand en sommige zwemmen. Iedereen was eigenlijk verbrand want de zon was feller dan ik had verwacht. ' s Avonds hebben we heel gezellig samen gekookt.

Maandag gingen we naar school met onze buddies. Alle leerlingen gingen in de soort van aula zingen. Dat vond ik best een bijzonder moment. Ik vond het best wel lastig om met me buddy te praten, maar gelukkig was Pien's buddy beste vrienden met mijn buddy Jacqueta en is het nu best wel gezellig in de pauzes. 's Middags kregen we een tour door genadendal door een leraar van de Emil Weder school.

Dinsdag gingen we naar de townships. Het was indrukkend om te zien dat die mensen echt zo leven. Als je er loopt is het toch echt heel anders dan een reclame op tv. Daarna gingen we naar Cape Town centre. We aten met Joni, Sifra, Joelle, Anouk, Lieke en ik bij een restaurantje met uizicht op de haven en de tafelberg.

Woensdag gingen we weer naar school, en uit school zouden we met onze buddy mee naar huis gaan. Bij Pien en ik ging dit alleen niet door. Mijn buddy haar huis was nog een halfuur door de zon van 36 graden lopen en Pien en ik voeldden ons al echt niet lekker. We hebben toen wel heel gezellig met onze buddies anderhalf uur gepraat over hoe anders dingen gaan in Zuid-Afrika of juist niet.

Donderdag gingen we naar de tafelberg. Dat vond ik echt heel mooi om te zien. 's Middags mochten we Kaapstad in. Ik vond het echt mooi om al die kraampjes met Afrikaanse spulletjes te zien.

Vandaag, vrijdag, hadden we social services. Met een groep en onze buddies gingen we naar een creche. We mochten met alle kindjes spelen en zingen. Dat vond ik echt zo leuk. Vanmiddag gingen we naar de basisscholen waar we les gaan geven. We mochten ook even in de klas bij een les kijken.

De eerste dagen moest ik er wel even een beetje inkomen. Maar inmiddels gaat het wel goed. Ik mis iedereen van thuis wel heel erg, en het lijkt me ook wel weer fijn om naar huis te gaan. Maar voor nu ga ik nog even een weekje genieten.

liefs,
Elsa




  • 20 Februari 2015 - 15:56

    Peter:

    Dag schat, je hebt al heel wat meegemaakt. Leuk om dit zo te lezen. Geniet nog maar van de komende week weg van huis want thuis is het nog een bende vanwege de nieuwe keuken. De muren en leidingen zijn nu wel klaar dus het ziet het er al wel wat beter uit. Mama is nu nog druk in de weer met verf. Ik hou van je.

  • 20 Februari 2015 - 18:45

    Cees:

    Hoi Elsa,

    Wat leuk om dit allemaal te lezen. Ben wel jaloers dat jij nu daar zit. Geniet er nog van.

    Heel veel groeten,
    Cees

  • 20 Februari 2015 - 18:56

    Wilma:

    Hallo lieve nicht

    Wat indrukwekkend allemaal, geniet er maar goed van. Ik pas wel op je vader en moeder .cas en Sietske hebben alle twee flink de griep , veel
    Hoesten en proesten.. Maar zo gauw je weer thuis bent dan hoor ik je verhalen wel.
    Smeer je goed in met die zon.

    Gr. Wilma

  • 20 Februari 2015 - 21:31

    Nicky :

    Heee lieve Els,
    Super leuk om dit te lezen, je hebt al heel wat dingen gedaan zeg ö. Ben echt zo benieuwd naar de foto's en alle verhalen!
    Geniet nog van deze laatste week, mis je xx
    kusjes Nick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Zuid-Afrika

Met een groep leerlingen van OBC-Bemmel een reis maken naar Zuid-Afrika.

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2015

Alweer thuis

29 Maart 2015

Tweede weekje

20 Februari 2015

1 week in Zuid-Afrika

07 Februari 2015

Nog geen week

07 Februari 2015

fundraising
Elsa

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 2937

Voorgaande reizen:

21 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: